۷ دلیل برای گرم نشدن آب مصرفی توسط آبگرمکن گازی دیواری

IRANTHERM یکشنبه 12 دی 1400 - 11:07
۷ دلیل برای گرم نشدن آب مصرفی توسط آبگرمکن گازی دیواری
از مرسوم ترین سوال‌های کاربران در مورد ایرادات آبگرمکن اینا هستن:
چرا آبگرمکن روشن نمیشه؟ آبگرمکن روشنه ولی آب گرم نمیشه؟ و سوالاتی از این دست. این مقاله که کمتر از ۲ دقیقه از وقت شما رو می‌گیره می‌تونه شما رو با دلایل گرم نشدن آب توسط آبگرمکن آشنا کنه.

  

۷ دلیل گرم نشدن آب توسط آبگرمکن گازی بدون مخزن 

 

در کل باید گفت عمر زیاد یا قدیمی بودن آبگرمکن، فرسودگی قطعات و عدم سرویس و شستشوی سالیانه آبگرمکن‌های گازی به مرور ایراد و مشکلات عملکردی رودر اونها ایجاد می‌کنه.

اگر آبگرمکن شما قدیمی شده و جوابگوی نیازتون نیست و بدنبال خرید آبگرمکن جدید منطبق بر تکنولوژی روز هستین می‌تونین انواع آبگرمکن در ایرانترم رو مشاهده و کالای مورد نظرتون رو آنلاین سفارش بدین.

 

اما ببینیم این مشکل سرد بودن آب یا گرم نشدن آب مصرفی توسط آبگرمکن از کجا ناشی میشه؟

 

۱.همزمان داریم از چند منبع یا شیر آب گرم می‌گیریم. مثلا یکی زیر دوشه و شیر آبگرم هم در آشپزخونه بازه و لباسشویی هم داره کار می‌کنه. اینجاست که ظرفیت آبگرمکن بدون مخزن یا دیواری ما پاسخگوی مصرف هزمان آبگرم نیست و آب سرد میشه.

۲. رسوب ‌گرفتگی مبدل‌های حرارتی یا ایجاد رسوب در بدنه یا قطعات آبگرمکن بدلایل متعدد مثل وجود املاح در آب سخت و بالا بودن دمای آبگرم خروجی، عموما یکی از دلایل اصلی گرم نشدن آب خروجی از آبگرمکنه که در اینصورت باید آبگرمکن رسوبگیری یا جرم گیری بشه و بهتره این کار توسط یک شخص با تجربه و سرویس‌کار انجام بشه. همچنین برای پیگیری از رسوب‌گیری یا کاهش اون بهتره از سختی‌گیرهای استاندارد استفاده بشه و دمای آب مصرفی کمی کاهش داده بشه.

۳. مشکل در دیافراگم آبگرمکن که مثل یک واشر پلاستیکی هست و در کاربراتور آب واقع شده. اگر این قطعه خراب شده یا حالت ارتجاعیش رو از دست داده باید اون رو تعویض کرد که هزینه چندانی هم نداره.

۴. ایراد در ترموکوبل: اگر ترموکوبل خراب بشه، تنظیم دما به‌درستی انجام نمی‌شه و شعله روشن نمی‌مونه. با تعویض این قطعه مشکل هم حل خواهد شد. اگر مهره ترموکوبل فقط شل شده باشه با تنظیم اون میشه مشکل رو برطرف کرد.

۵. افت فشار گاز هم می‌تونه باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن‌ها بشه. افت فشار گاز می‌تونه بدلیل نشتی در لوله ها باشه که اگر متوجه بوی عجیب مثل بوی سیر یا بوی غیرطبیعی دوروبر آبگرمکن شدید،‌ اول از همه دستگاه رو خاموش کنید و با شرکت گاز تماس بگیرید.

۶. استفاده از دودکش غیراستاندارد که باعث میشه گازهای ناشی از احتراق به‌طور کامل خارج نشن و باعث خاموشی دستگاه و نهایتا سرد شدن آب میشه.

۷. روشن نشدن پیلوت هم می‌تونه باعث ایجاد مشکل در شعله بشه و متعاقبا سرد شدن آب گرم مصرفی. پس بهتره اونرو هم چک کنید تا اگر نیاز به دوباره روشن کردن یا تعویض داره اقدام کنید.

 

خلاصه اینکه گاهی ظاهرا همه اجزاء به‌خوبی عمل می‌کنند و تشخیص مشکل اصلی خیلی پیچیده میشه. به همین دلیل پیشنهاد ما این هست که ترجیحا با یک شخص کاردان یا شرکتی که به‌صورت تخصصی در زمینه تعمیرات آبگرمکن فعال هست مشورت کنید به‌ویژه اینکه هنگام کار با وسایل گازسوز باید تمامی جوانب احتیاط و ایمنی رو رعایت کرد.

بایدها و نبایدهای نصب و استفاده از آبگرمکن‌های گازی به‌ویژه نوع دیواری

بازخوردها
    آیا شما هم با مشکل گرم نشدن آب توسط آبگرمکن مواجه شدین؟ مشکل از کجا ناشی شده بود؟
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تائید ادمین منتشر خواهد شد.